Skola fotografije FKVSV - web site Fotografski Edukativni Centar FKVSV - Skola Fotografije FKVSV Pocetni kurs fotografije u skoli fotografije FKVSV Napredni kurs fotografije, skola fotografije FKVSV Kurs Photoshop, škola fotografije FKVSV, Novi Sad

poČetni KURS FOTOGRAFIJE

pocetni kurs fotografije FKVSVpocetni kurs fotografije u Nikole Pasica 34, Novi Sadpocetni kurs fotografije FKVSV - radna atmosfera


       Početni Kurs fotografije je namenjen svima koji žele da unaprede znanja, iskustva i veštine fotografisanja - kroz učenje o svim podešavanjima svih parametara fotoaparata, tehnici fotografisanja, obradi fotografije - photoshop, učenje teorije, istorije i estetike fotografije. Kurs je prilagođen onima koji koriste DSLR aparat, prosumer i kompaktne digitalne foto aparate. Kurs je moguće pohađati i sa analognim foto aparatom a prvih mesec dana može da se raditi i mobilnim telefonom. Polaznici na početku kursa dobijaju sve potrebne informacije o kupovini fotografske opreme.

Potrebna oprema: Kurs je najbolje pohađati sa digitalnim DSLR aparatom, a polaznici koji nemaju adekvatnu opremu mogu da rade sa školskim poluprofesionalnim digitalnim DSLR fotoaparatom - Canon 600d, objektivi, blicevi i prateća oprema koju obezbeđuje škola.

Termini: Termini su u večernjim časovima a polaznici imaju mogućnost da sami biraju termine.

Fond časova: 16 dvočasa - jednom nedeljno po 2 sata, i traje 4 meseca. Plaćanje je na mesečnom nivou - cena je 3600 din (30e)

Lokacija: Posebna pogodnost održavanja kursa u galeriji FKVSV, jer se prostor nalazi u samom centru grada Novog Sada, u ulici Nikole Pašića 34, a dodatno galerija nudi mogućnost polaznicima da stalno prate najnovija dešavanja i izložbe fotografija.

Grupe: Radi se u malim grupama do 12 polaznika, i tako se obezbeđuje najbolji kvalitet nastave. Grupe su različitih uzrasta a što je osnova za dobru i pozitivnu radnu atmosferu. Kurs nema nikakvog starosnog ograničenja.

Metodi rada
: Predavanja se izvode na savremen i interaktivan način, kombinovanjem klasičnih i formalnih načina edukacije sa savremenim neformalnim metodama, kroz individualan i grupni rad, praktični rad uz insturkcije, demostracije vežbi i interaktivne konsultacije predavača u toku časova, sa ciljem da polaznici na interesantan, zabavan i savremen način poboljšaju svoju veštinu fotografisanja.

Predavač: akademski fotograf Boris Radivojkov (www.borisradivojkov.com), koji na sažet način predaje i prenosi znanja koja je sticao u zadnjih 15 godina, kroz radno iskustvo i učenje fotografije na akademiji umetnosti. Sistematizovano gradivo koje bi bilo potrebno učiti godinama predaje u okviru kursa koji traje samo 4 meseca. Pomoću knjiga ova znanja nije moguće naučiti, a postoje pojedine teme i tehničke pojedinosti kojh nema u knjigama o fotografij i uglavnom se uče kroz iskustvo.

Teme: Polaznici uče kako da fotografišu: ljude, životinje, pejzaže, grad, arhitekturu,teatar, sport, koncerte, makro, dokumentarnu i reklamnu fotografije. Kurs obuhvata učenje kako da se fotogfišu sve najčešće teme koje mogu da se rade pomoću kompaktnog, prosumer ili dslr aparata.


Program: za kurs se sastoji iz 4 celine:
1. Kompozicija fotografije: istorija, teorija, estetika, komponovanje kadra, planovi, zlatni presek, rekomponovanje kadra u photoshop-u primenjeno na sve teme fotografisanja. Tehnika fokusianja, ručno izoštravanje, daljinski okidač ili podešavanje tajmera za autoportret ili grupnu fotografiju. Pružanje osnovnih informacija o kupovini i izboru digitalnog fotoaprata, informacije o kupovini polovnog aparata, preporuka modela za učenje najboljeg odnosa cene i mogućnosti, kupovina dodatne opreme: kartice, baterije, delovi aparata o kojima voditi računa pri izboru, displej, održavanje aparata.

2. Podešavanje parametara ekspoziture: blenda, iso, ekspozicija, korigovanje ekspoziture u photoshop-u), edukacija kada se i na koji način pravi selekcija kojih parametara. Modovi: automatsko, poluautomatsko, manuelno; upotreba kreativnih modova i scena, na kopjuteru organizacija i arhiviranje fotografija. Dubinska oštrina - dof, optička oštrina, optika, vinjetiranje, flare. Istorijski osvrt i moderne fotografije sa tehničkog i estetskog aspekta. 

3. Upotreba i izbor parametara: objektiva, žižne daljine, filteri, perspektiva, rakus gledanja, balans bele, temperatura svetlosti - predefinisani modovi ili scene, raspon kontrasta, Merenje svetla - zone merenja svetla, kontrast i zonski sistem, kompezacija ekspoziture, stilovi slike, formati fajlova: RAW/JPG, podešavanje i konvertovanje, arhiviranje, korigovanje spektra boja u photoshop, intezitet boje, konvertovanje u crno-belu, odnosno u sepiju ili toniranu crno-belu fotografiju, selektivno menjanje kolorita fotografije u Photoshop i Camera Raw.

4. Svetlost (prirodna, veštačka) dozirano korišćenje blica, direktno, indirektno, difuzno, funkcije i primena blica, fill-in blic, slow sinhronizacija blica, tipovi osvetljenja, idealno osvetljenje, kvalitet svetla, pravac svetla, upotreba zilberice, osnove fotografisanja predmeta, osnove reklamne fotografije rad sa toplom rasvetom, upotreba stativa, edukacija o održavanju opeme. Photoshop: retuširanje portreta i kože, korekcija crvenih očiju, uklanjanje nedostataka nastalih pri fotografisanju, priprema za izradu fotografija u fotoradnji ili štamapriji. Edukacija o kreiranju portfolia ili web prezentacije polaznika.  



Sertifikat: po završetku kursa dobija se sertifikat FKVSV. (primer)

Pogledajte radove polaznika: 2010-2012 pogledajte na linku "Galerija polaznika početnog kursa fotografije"

Zaposlenje: Nakon završetka kursa polaznici mogu da se zaposle na brodu ili kao fotoreporteri.

Saveti i konsultacije:
Besplatni saveti i konsultacije o izboru kursa kao i o kupovini i izboru foto opreme info: skolafotografije.rs@gmail.com / 063 669 744

 

Način pohađanja: u grupi, individualno i on-line.
U grupi se odnosi na uobičajeni način, individualno se odnosi na individualan rad sa predavačem po istom programu samo u tom slučaju je moguće završiti u kraćem roku ili pak ima veći izbor termina jer se ne uklapa sa celom grupom. On line je najnovija mogućnost koja se odnosi na rad uživo preko skype sa predavačem, predviđen je da omogući pohađanje onima koji žive na udaljenim lokacijama ili drugim gradovima, pa čak i u drugim državama, tako da na ovaj način mogu da uče fotografiju. Na svaki od ovih načina po završetku se dobija sertifikat o završenom kursu.

 

Prijava: Putem telefona: 063 669 744, 021 531 568, ili preko maila: skolafotografije.rs@gmail.com
Potrebno se prijaviti što ranije jer je broj polaznika ograničen kako bi smo održali kvalitet nastave.

 

 

RASPORED PREDAVANJA za ofomljene grupe trenutno u toku:

Celina - Kompozicija
1 Čas, Tema: Kompozicija prostora: pejzaz/grad
2 Čas, Tema: Kompozicija portreta + info o kupovini nove ili polovne fotografske oprem
3 Čas, Tema: Kompozicija Čovek i prostor (Pezaž/grad), grupni portret
4 Čas, Tema: Obrada fotografije u Photoshop na temu pravilnog komponovanja kadra
Celina - Ekpozitura
5 Čas, ISO
6 Čas, Expozicija
7 Čas, Blenda
8 Čas, Tema: Expozitura trougao + Photoshop
Celina - Parametri aparata i objektiva
9 Čas, Tema: parametri i merenja svetla
10 Čas, Tema: parametri White Balance + formati aparata
11 Čas,Tema: parametri Objektiva i uticaji formata aparata (crop factor)
12 Čas, tema Photoshop i raw - Pic. Style + RAW - kontrast, saturacija, Zonski sistem
Celina - Svetlost
13 Čas, Doziranje Blica - integrisanog i eksternog
14 Čas, Optimalno osvetljenje, tipovi osvetljenja i upotreba zilberice
15 Čas, Svetlost u pejzažu, HDR fotografija,
16 Čas, Photoshop retuš - osnovna obrada portreta, obrada HDR fotografije
podela sertifikata / izložba